Felkészítette a hotel weboldalát a jelenre?

A webes jelenlét valamilyen típusa napjainkban a legtöbb turisztikai vállalkozás esetében már alapkövetelmény. Cikkünkben egy olyan megjelenési formára hívjuk fel a figyelmet, amely az elmúlt évek adatai alapján szinte minden weboldal tulajdonos számára megkerülhetetlen, és szükséges foglalkoznia vele: weboldala optimalizálása mobil eszközökre (okostelefonokra és táblagépekre).

Az informatika a világ egyik leggyorsabban fejlődő és változó területe, amit rengeteg tényező alakít, formál folyamatosan. Ezek a trendek a weboldalak megjelenésére is hatással vannak. Aki követi ezeket, lépés előnyhöz jut a konkurenciával szemben, és ezáltal fenntarthatja, vagy akár növelni is tudja weboldala, valamint vállalkozása teljesítményét.

A weboldalak megjelenésére jelenleg a következő tényezők vannak a legnagyobb hatással:

  • mobil eszközök folyamatos terjedése, és mindennapi felhasználásának növekedése,
  • a különböző eszközök kijelző méretei, és azok felbontása,
  • az érintőképernyő használata,
  • a tartalom fogyasztási szokások változása,
  • egyre kifinomultabb analitikai eszközök, és azok eredményei,
  • a webes megjelenést leíró nyelvek folyamatos fejlődése.

Mobilra fel!

Jövőkutatók szerint az internet és az érintőképernyős eszközök forradalmában 2000-től 2014-ig annyi változás volt, mint a teljes XX. században, 2014 és 2021 között pedig „lezajlik még egy XX. század”. Turisztkában az online eszközök jelentősége nyilvánvaló, elég arra gondolni, hogy a Booking.com proftja százszorosa a világ negyedik legnagyobb szállodavállalatáénak (AccorHotels), nem beszélve olyan, a piacot formáló hirtelen jött kihívásról, mint az Airbnb.

A turizmusban a piaci szereplők közül sokan használják az online eszközöket, de a vásárlók megváltozott igényeinek még nagyon kevesen felelnek meg. Például – becslések szerint – a hazai weboldalaknak még mindig csak hozzávetőlegesen 2 százaléka mobilra optmalizált, miközben a webes forgalom közel egyharmada (globálisan több mint 50 százaléka) mobilról érkezik. Már a magyarországi internetezők 90 százaléka is online keres szállást, mielőtt foglalna valahova, minden második pedig kizárólag az internethez fordul ilyenkor, offline nem is keres. Tízből nyolcan online vagy e-mailben foglalják le szobájukat.

Vállalkozási mérettől függetlenül az tud közép-hosszabb távon is sikeres maradni, aki képes az új kihívásokra gyorsan és eredményesen reagálni, aki képes teljesen átállni az online értékesítési alapokra. Végeredményképpen kiemelten fontos ezen vállalkozásoknak, hogy az interneten megszerzett (ingyenes és fizetett) látogatói forgalomból arányaiban a lehető legtöbb bevétel realizálódjon.

Az Ön weboldala készen áll a mobil felhasználók hatékony kiszolgálására?

Egy már létező weboldal mobil felületre történő optimalizálása nem feltétlen egyenlő a weboldal tartalmának, megjelenésének lebutításával, vagy csökkentésével. A mobil felhasználók ugyanolyan emberek, mint akik az asztali számítógépről jutnak el weboldalunkra. Tartalomfogyasztási szokásaik ugyan eltérhetnek a hagyományos értelemben vett internet felhasználóktól, de a céljuk ugyanaz: a lehető leggyorsabban megtalálni amit keresnek, azaz amire szükségük van, legyen ez szállás, akció, szolgáltatás, információ vagy akár szórakozás.

A www.puchner.hu weboldal már mobilon is kényelmesen olvasható

Az Ön weboldalát is érinti ez a változás?

Ennek eldöntéséhez mérlegelje a következőket:

  • Jelenleg milyen online csatornákon (pl.: weboldal, Facebook) éri el vásárlóit?
  • Vizsgálja meg milyen eszközről (pl.: desktop, mobile, tablet) mekkora számban érkeznek a látogatók a weboldalára?
  • Figyelmen kívül hagyható a mobilról érkező napi látogatóinak teljes értékű kiszolgálása a lassú letöltés, a használhatatlan navigáció, vagy a nehezen olvasható szöveg miatt?

Az esetek túlnyomó részében a kérdésre adott válaszok megegyeznek, hiszen egy tudatos cégvezetésnek minden potenciális ügyfélre és konverzióra (pl.: ajánlatra, foglalásra) szüksége van.

A cégek online kommunikációjában, vagy az értékesítésben fontos szerep hárul a vállalkozás weboldalára. Tapasztalataink szerint ez még akkor is igaz, ha egy szervezetnek nagyon erős az online közösségi kommunikációja például Facebookon. A weboldal statisztikájából látni fogjuk, hogy a saját weboldalunkon is folyamatosan növekvő értéket mutat a mobil felhasználók száma.

Mit tehetünk?

Elsőként határozzuk meg, vagy vizsgáljuk felül céljainkat, hogy mit (pl.: hírlevélre feliratkozók számának növelése, ajánlatkérések és szobafoglalások számának növelése), és kiket szeretnénk elérni weboldalunkkal. A pontos célok hasonlóan, mint az üzleti életben is, választ adnak arra, hogy milyen irányba érdemes, illetve egyáltalán szükséges-e elindítanunk a fejlesztést. Amennyiben a fejlesztés mellett döntünk fontos lesz átvilágítani a weboldal megjelenését és tartalmát, hogy adaptálható-e a mobil eszközökre, vagy egy teljesen új koncepcióval érdemesebb nekifutni az átalakításnak.

A megoldás a Responsive Webdesign

A responsive (reszponzív) kifejezés jelentése – reagáló, válaszoló – jól leírja a technológia lényegét. A weboldal lekérdezi az adott eszköz paramétereit (felbontását, képernyő méretét, stb.), és a válaszként kapott adatokhoz igazítja a megjelenést. Ezzel a megoldással lehetőségünk van ugyanazon weboldal kinézetét, navigációját, képi és szöveges tartalmát a felhasználó eszközére optimalizálni.

A www.puchner.hu weboldal is responsive webdesing technológával készült

Egy hatékony responsive weboldal elkészítése természetesen nem csak azon múlik, hogy alkalmazkodik a kijelző paramétereihez, hanem figyelembe veszi az adott eszközben rejlő további technikai lehetőségeket is (pl.: érintőképernyő – hagyományos képernyő).

A responsive megjelenés már a Google szerint is fontos, mert irányelvei alapján azok a weboldalak értékesebbek, amelyek teljesebb mértékben kiszolgálják a felhasználókat. A Gyakorlatban, ha az Ön weboldala nincs mobil eszközökre optimalizálva, azaz azt mondja a Google-nek hogy a vevőim/látogatóim 15-35%-a engem nem érdekel. Emiatt a weboldal keresőoptimalizálása szempontjából is fontos lépés lehet ez a fejlesztés.

Mi már felkészítettük Kastélyszállónkat a jövőbeli piaci kihívásokra!

Pék Judit
Puchner Kastélyszálló termékbevezetési projektvezető

Ossza meg barátaival, ismerőseivel E-MAILBEN FACEBOOKON TWITTEREN